Bana Söğüt’ü bırakın, geri kalan dünya sizin olsun

Oylum

Global Mod
Global Mod
Spotify’da dalga sesi veren bir albümüm var. Uykumun gelmediği akşamlar onu açıp kendimi Söğüt’te, neredeyse denizin ortasında konumlanmış kulübemizde olduğum hayaline bırakıyorum. Anında uykuya dalıyorum.

Belirsizliğin getirdiği korku ağır geldiği vakit, gözlerimi kapatıp en yakın komşumuzun ‘Caretta caretta’ ailesinin olduğu Söğüt’teki kulübemizde oturduğumu hayal ediyorum. Birden gevşiyorum.

Anlayacağınız, Söğüt son bir yıldır benim için can simidi oldu. Ne vakit başım sıkışsa ona koşuyorum. Orada bir köy var uzakta ve ben o köy yardımıyla hayatın daralan yollarından ferahlıkla geçiyorum.

Söğüt, Selimiye’ye yarım saat uzaklıkta, Bozburun’dan daha sonra artık insanın yol gitmeye takatinin kalmadığı bir noktada. Köyün merkezi, zirvede Simi Adası’na ve denize, yani harika bir görüntüye bakıyor.

Aşağıya, Saranda Koyu’na indiğinizde kıyı boyunca dizilmiş pansiyon, konut ve restoranlarla karşılaşıyorsunuz. Üstte, köy merkezinde konumlanmış pansiyonların da kıyıda dört yanı telle çevrilmiş ve bir kapıyla denize açılan minik plajcıkları var. Plaj dediysem, altı şezlong ve şemsiyenin sığacağı, bostandan dönüştürülmüş güneşlenme yerleri.

Ahtapot yemek için gittik…

yıllar evvel bir öğlen vakti ahtapot yemek için Selimiye’den gittiğimiz ve sakinliğine vurulduğumuz Söğüt’e, geçen yıl pandemi gölgesinde yolumuz ikinci kere düştü.

Yaz başı bir sabah uyandım, “Derme çatma da olsa, denizin tabanında küçük bir konut bulacağım ve bir süre denizin karayla birleştiği noktada öylece oturacağım” diye tutturdum. Hayalini kurduğum derme çatma konut; yeni eşyalı, tertemiz, iskeleli bir kulübe olarak Söğüt kıyısında beni duyup çağırdı. Yaz başında ve sonunda birer haftamızı geçirdik konutta. Söğüt’e dinginlik ve deniz isimli iki küçük beklentiyle gidip bol bol sürpriz ve güzel anıyla geri döndük.

olağan olarak bu bizim şahsi maceramızdı. Kendiyle baş başa kaldığında ne yapacağını şaşıran birinin Söğüt’ten keyif alma mümkünlüğü düşer. Tabiata, denize düşkün değil ve ‘Caretta caretta’lardan da korkuyorsa bir hafta Söğüt’te cehennem ömrü olabilir.

Koyda kalabalık ve arkadaş canlısı bir ‘Caretta caretta’ ailesi yaşıyor. Onlarla bir arada yüzmeye razı olmalısınız.


O küçücük kulübe ve iskelesinde tekraren konuk ağırladık. İskele üzerinde
mükellef sofralar hazırladık. Sabah ve akşamüzerleri kıyı boyunca yürüyüşler yaptık. Yarım kalan kitaplarımızı ayracın olduğu yerden tutup son sayfaya getirdik.

Birkaç akşam Söğüt’ün keyifli restoranlarında kendimize konuk molası verdik. Kimi öğlenden daha sonraları keşif merakımızın peşine düşüp arabayla etraf seyahatlerine
çıktık.

İnciriyle meşhur Taşlıca Köyü

Arabayla Bozburun, Selimiye ve Hisarönü’ne günübirlik gitmek fazlaca kolay. Lakin epeyce bildiğimiz yerden fazla keşif peşinde olduğumuz için rotamızı tam aykırısı istikamete çevirdik. Söğüt’ten daha sonra kendinizi Güney Afrika kıyılarında hissedebileceğiniz bitki örtüsü ve kıyı görünümüyle coğrafya farklı bir hal alıyor. 5 kilometre uzaklıktaki Taşlıca Köyü’ndeyse vakit gerçek manasıyla durmuş üzere. Çorak bölgede adım başı incir ağacı, kuyu ve gölge kaygısına düşmüş yorgun bakışlı eşekler var.


Taşlıca’da incir, kadim formüllerle yetiştirilip 300 yıllık bir geleneği yaşatıyor. İncirler, ağaçlardan itinayla toplanıyor, deniz tuzu, defne, mersin, çitlembik yaprağı ve kekikle demlenmiş suda bekletilip samanların üzerinde güneşle buluşturuluyor. İncirler beğenilen bir koku ve aroma kazanıyor.

“Dağ, zirve dolanmaya doyamadım, görüntü da eşsiz!” diyenlerdenseniz, 8 kilometre daha gidip Serçe Limanı’na adım atabilirsiniz. Arabayla ulaşmak çok zahmetli. Lakin görmeye paha.


ÜZÜMÜNDE TOPRAĞININ TADI VAR

Şaraptan anlayanlar der ki; düzgün üzüm eziyet çekmeli. Bozburun ve etrafını tanım eder üzere de eklerler: “Çorak, rüzgârlı, bol güneşli bir yerde yetişsin ki topraktan aldığı lezzet ve aromayla dolsun.” Antik periyottan gelen bu geleneği yaşatmaya çalışan Kayraklı Asarcık Şarapları’nın bağını ve tesisini de ziyaret edebilirsiniz.
 
Üst