Şenlik mazeret, çiçek kokuları şahane

Oylum

Global Mod
Global Mod
Ege’nin incisi İzmir’e yalnızca 110 kilometre uzaklıktaki Karaburun, yanında Mordoğan, karşısında Foça, batısında Küçükbahçe ve Çeşme, güneyindeyse Urla’yla komşu bir tabiat mükemmeli. 11 bin nüfusuyla İzmir’in 30 ilçesi içinde en küçüğü lakin 434 kilometrekarelik yüzölçümüyle en büyüğü… Yani Ege’de kalabalıklardan uzakta, sakin ve tabiatla baş başa kalabilecekleri yeni yerler arayanlar için Karaburun tam bir cennet. Yabanî tabiatı, masmavi denizi, el değmemiş koyları, yemyeşil bitki örtüsü, uzun dağ yürüyüşleri, zeytin ağaçlarıyla dolu tarlaları, mora çalan dağları, keçileri, rüzgârgülleri, sabah balıkçıları, hiç bir yerde tatmadığım yemekleri Karaburun denince birinci aklıma gelenler. Ve alışılmış bir de bölgenin şayet olmazsa olmazı nergis var. Türkiye’de yalnızca Karaburun Yarımadası’nda yetişen nergis çeşidinin en dikkat çeken özelliği fazlaca etkileyici kokusu.


Aynur Tattersall

Bölgeye has lezzetler

Kent hayatından biraz olsun uzaklaşmak ve bakir koylarında yüzmek için tercih ettiğim bölgeye son birkaç yılda düşkünlüğüm daha da arttı. Başımı dinlemek istediğimde sığındığım yer oldu. Türk ve Rum karışımı bir nüfusa konut sahipliği yapmış Tepeboz Köyü’yse yarımadadaki favorim. Bilhassa yurtharicinden gelen biroldukça aile burada görülmeye paha özgün taş konutlar inşa etmiş. Son gidişimde Karaburun mutfağına da hayran kaldım. Şenlik öncesi bölgede yaptığım lezzet seyahatinde birfazlaca yeni yer keşfettim. Birinci lezzet durağım Kösedere Köyü oldu. sebebi, köyün öküz köftesinin hayli meşhur olduğunu duymamdı. Mavi Boncuk Restoranı’nın şefi Şükran Kandıralı’nın özel köftesi için yüzlerce kilometre uzaktan gelenler varmış. Ayrıyeten Şükran Hanım’ın karanfilli nişan kurabiyesi de hayli lezzetli.


Bütün kasaba gelecek hafta yapılacak şenliğe hazırlanıyor.

Meydandaki Rüzgâr Kafe’de de daha evvel hiç bir yerde tatmadığım zıngatayı (Girit kökenli ‘sinkonta’nın yöresel söylenişi) denedim. Balkabağı, soğan, sarımsak, acı biber ve domatesle fırında yapılan bu yöresel yemeğe de doyamadım. Kabağı pek sevmem, yalnızca tatlısını yerim lakin birinci sefer yemeğini yedim ve tadı damağımda kaldı. Kesinlikle tekrar yemek için uğrayacağım. Şenlik vakti Karaburun’a gittiğinizde Kösedere Köyü’ne uğramayı sakın unutmayın. Ayrıyeten köyün kahvaltısı da epeyce tanınan. Yarımadadaki bir öteki lezzet durağım Eğlenhoca Köyü oldu. Bu köyün kendine has lezzetiyse hurma zeytin. Kasım ayının başından aralık sonuna kadar toplanan hurma zeytini hâlâ bulma imkânınız var.

Ben dönmeden üç kilo aldım. Eğlenhoca Köyü’nün bir öteki kıymetli lezzetiyse keçi peyniri. Köydeki mandıradan süt mamüllerinizi ve zeytinyağı fabrikasından da zeytinyağlarınızı alabilirsiniz. Karaburun ne denizsiz ne de deniz eseri olmaksızın düşünülecek bir yer. Ne de olsa bir yarımada. Balık yemek isteyenler Yeniliman’daki balık restoranlarında yemeğini yiyebilir. Hepsi de taze eser sunuyorlar ve güzeller. Ancak benim favorim hem hesaplı olan birebir vakitte kusursuz ızgara balık yapan Balıklıova Köyü’ndeki Özal’ın Yeri. Yanında gelen salata ve mezelere ayrıyeten para ödemiyorsunuz. Misafirperver bir aile tarafınca işletiliyor. Hedef yalnızca yeme-içme değil fakat o denli lezzetli bir bölge ki burası iştahınızın birazını da şenliğe saklayın. Şovlar, söyleşiler, konserler, atölye çalışmaları, yarışlar, stantlar düzenlenecek olan Nergis Şenliği sırasında köylerden gelenlerin kurduğu stantlar olacak. Bu stantlarda höşmerim tatlısı, sündürme, keşkek üzere lezzetleri de kesinlikle tadın. Konaklamak için de yarımadada pak ve hesaplı biroldukca yer var. Merkezde Gizli Konak, Mordoğan’da Mai Konak, Saip’te Taş Avlu, Bodrum mevkisindeki Ergin Pansiyon ve Ata’nın Yeri tercih edebileceğiniz birkaç alternatif.


NERGİSLER VE SÜMBÜLLER ORTASINDA…

* Bu seyahatin merkezinde kokular ve çiçekler var. Yeniliman Köyü’nün nergislerinden kocaman bir demet almayı ihmal etmeyin. Olağan Bozköy’e uğrayıp sümbül tarlalarında fotoğraf çektirmek de bu cinsin şayet olmazsa olmazı. Lavanta tarlalarında yapılan fotosafariler üzere sümbül fotosafarisi de olağanüstü oluyor.

* Mordoğan’da Narkissos Dilek Pınarı’nı ziyaret ettikten daha sonra tarihi bir miras olan Ayşe Bayan Camisi’ni görün.

* Mordoğan’da gece uzunluğu balık tutan balıkçıların dönüşüne sahne olan mükemmel gündoğumunu izleyin. Deniz Feneri’nde günbatımını da izlemenizi tavsiye ederim.

* Mitolojideki Mimas efsanesine mevzu olan yarımadanın en yüksek noktası Akdağ. Akdağ’a çıkıp oralarda bir yerlerde üzerine erimiş demir dökülüp uyutulmuş gigant yani kertenkele kuyruklu yakışıksız dev Mimas’ı arayın.

* Civarda hayli köy var, her biri lezzetli tecrübeler sunuyor. Saip Köyü’nün kahvesinde adaçayı molası verin. Kösedere’de yerli şarap tadın. Yarımadada mandalina üretiminin merkezi sayılan Küçükbahçe, Badembükü, Salman ve Parlak köylerinde mandalinalardan kucak kucak satın alın.

* Sazak Köyü’nün süper atmosferinde tarihe seyahat yapmadan, Çatalkaya’nın görüntüsüne karşı kahve içmeden dönmeyin.
 
Üst